Schrijfsels
Lees ze allemaal
Ook ik wil het hebben over 2022
Over een jaar vol nieuwe opdrachten, dingen die ik nooit eerder deed, een verhoging van mijn omzet, meer websitebezoek en een bak aan nieuwe volgers. Oja: en een rete-gave nieuwe baan bij Koninklijke Jaarbeurs. Ging dan alles goed? Nee.
Bedien je klant op elk moment met het See, Think, Do, Care-model
Met het See, Think, Do, Care-model van Google breng je de customer journey in kaart aan de hand van elk potentieel klantcontact. Deze customer journey zet je om in de juiste content op het juiste moment, waarmee je de klant in elke fase van het aankoopproces bedient met relevante informatie. Ik leg je uit hoe het STDC-model werkt.
Overtuig elke lezer met de copywritingformule AIDA
De hele marketingwereld, waaronder veel copywriters, maakt gebruik van de klassieke AIDA-formule. Dit handige raamwerk zet je in voor elk type tekst in en maak je jezelf snel eigen. Ik leg je uit waarom AIDA een succes is en hoe jij het zelf inzet.
Sleep je lezer je verhaal in met de copywritingformule PAS
Pas staat voor Problem, Agitate, Solve. Je benoemt eerst het probleem, dit zijn de pijnpunten (Problems) van je lezer. Vervolgens maak je de pijn erger (Agitate) en geef je een oplossing voor het probleem (Solve). Ik leg je uit hoe en waarom PAS werkt.
Je lezer overtuigen? Neem alle drempels weg
Je lezers kampen met allerlei psychologische drempels. Drempels die de conversie laag houden. Met goede copy zorg je dat ze over die drempels heen wippen. Hieronder vind je 7 drempels inclusief copywriting-tips die je daarbij helpen.
In 7 stappen naar de perfecte call to action
Je komt ze overal tegen: ‘Haal nu’, ‘Doe dit’, ‘Kijk naar’. Deze ‘call to actions’ zorgen dat je ontvanger iets doet. Onmisbaar in je marketing. Ik leg je uit hoe je een ijzersterke call-to-action schrijft.