Schrijfsels
Lees ze allemaal
Welkom op de blogpagina van DoorPim!
Hier vind je een schat aan artikelen over copywriting, SEO en contentstrategie. Of je nu op zoek bent naar tips om je lezer te overtuigen, de kracht van modellen zoals AIDA en PAS wilt ontdekken, of wilt leren hoe je een ijzersterke call-to-action schrijft – je vindt het hier allemaal.
Laat je inspireren en til je content naar een hoger niveau.
Schrijfsels
Lees ze allemaal
Welkom op de blogpagina van DoorPim!
Hier vind je een schat aan artikelen over copywriting, SEO en contentstrategie. Of je nu op zoek bent naar tips om je lezer te overtuigen, de kracht van modellen zoals AIDA en PAS wilt ontdekken, of wilt leren hoe je een ijzersterke call-to-action schrijft – je vindt het hier allemaal.
Laat je inspireren en til je content naar een hoger niveau.
Het F-patroon: Zo lezen online bezoekers jouw pagina
Online lezers hebben een doel. Ze zoeken iets specifieks en negeren de rest. Klinkt bekend, toch? Dit gedrag noemen we het F-patroon. Door je pagina slim in te delen, help je bezoekers sneller te vinden wat ze zoeken.
Ik leg je uit hoe je dat doet!
Bizar goede webteksten laten schrijven: dit levert het op
Zelf webteksten schrijven? Of webteksten laten schrijven?
In dit stuk vertel ik je wat webteksten laten schrijven je oplevert.
Golden Circle: communiceer van binnen naar buiten
Het Golden Circle-model van Simon Sinek is een krachtig en praktisch model waarmee je de why, how en what van je merk in kaart brengt. Het helpt je om je te onderscheiden van de concurrentie en een sterke band op te bouwen met je doelgroep.
Maar hoe werkt het precies? Ik leg het je uit.
Seo tekst schrijven: zo doe je dat
Teksten die waardevol en relevant zijn, beloont Google met een hoge ranking. Tekst specifiek geschreven voor deze ranking, noem je seo-tekst.
Ik vertel je hoe je ze schrijft.
Kies een duidelijke doelgroep – en laat je klanten voor jou kiezen
Je website is tiptop in orde en je content stroomt dagelijks je kanalen op. Toch trek je niet de juiste klanten aan. De mensen die je wél bereikt, voelen zich niet aangesproken. Wat gaat er mis?
Kies en je wordt gekozen.
15 vragen die elke copywriter stelt bij een nieuwe opdracht
Een sterke tekst begint met een sterke briefing. Hoe beter de input, hoe groter de kans op een effectieve, impactvolle tekst. Een goede briefing helpt je om de organisatie, de doelgroep en het doel van de tekst écht te begrijpen.
Daarom deel ik de 15 belangrijkste vragen die je als copywriter stelt bij een nieuwe opdracht.