Schrijfsels
Lees ze allemaal
Je tekst corrigeren, redigeren of herschrijven. Zo zit het
De redactie die je voert voor het verbeteren van een tekst noemen we corrigeren, redigeren of herschrijven. Omdat je deze snel door elkaar haalt, leg ik je uit wat ze inhouden. Zo weet jij precies welke hulp je nodig hebt.
Schrijven is schrappen: deze 12 woorden heb je niet nodig
Plak jij voor, tijdens of na elke zin hetzelfde woord? Of is dat.. bijvoorbeeld, eigenlijk heel gewoon voor jou? Behalve meer tijd om na te denken maken deze woorden je onzeker en je tekst onleesbaar.
Zo bepaal je de tone of voice
Als je op je website hetzelfde klinkt als aan de telefoon én in je mail kweek je een imago en wek je vertrouwen. Dit regel je met de tone of voice.
10 copywriting clichés – en hoe je ze vervangt
Teksten staan bol van clichés. Ze zijn goed bedoeld, maar werken vaker tegen je, dan voor je. Ik vertel je hoe het anders kan.
Dit is de customer journey
De customer journey is het in kaart brengen van de ‘klantreis’. Het is een strategisch model dat je gebruikt om elk klantcontact te visualiseren.
Het nut van positief schrijven
Met optimistische woorden krijg je (bijna) alles voor elkaar: ze overtuigen, verleiden en maken zelfs de kleinste dingen aantrekkelijk.